mandag 6. oktober 2008

Det har blitt høst i min hage.

Hvite og fine lyser de sammen med alt i høstskrud.

Druene i drivhuset, er ikke helt modne enda. De skal bli helt mørkeblå

I år er det ikke så mange der, det er nok annen hvert år at den bærer godt.

Bjørnebærene kommer seg, noen er klare til bruk, søte og gode.
Mens andre nok trenger litt mere sol.

De amerikanske blåbærene har jeg spist opp,

men buskene gleder meg med sin fargeprakt.



Vet ikke hva denne heter, men det er noe av det siste

som blomstrer før frosten kommer.





Det lille basenget er fuldt av bøkeblader, vannet er tappet ut.

Her er det klart for vinter



Her er det enda noe som blomstrer.




5 kommentarer:

Skautrollet sa...

Så mange flotte bilder du har tatt. Skikkelig stemningsfulle høstbilder. Du er kjempeflink.

Solveig sa...

Nydelige høstbilder i flotte farger. Tror jeg må ha meg en runde i hagen jeg også - kanskje en dag solen skinner. Så spennende med egne druer.

Nunne sa...

Nydelige bilder.
Tenk du, jeg har aldri sett bjørnebær, annet enn i butikken. Her nord vokser ikke bjørnebær! :(

Mormor sa...

Høst i din hage ? Joda jeg ser det er fine høstbilder, men jeg ble fullstendig oppslukt av druer og bjørnebær wow.

Tove sa...

Det var så kjekt å sjå at du kika innom bloggen min her ein dag! Er alltid kjekt å stifte nye bekjentskapar! Og for nokre fantastiske lestar du strikkar!!!!! Dei lestane med perler på var berre heilt fantastiske! Eg er dessverre ingen strikkar, men burde absolutt ha vore det. Her i huset er vi nemleg storforbrukarar av tjukkelestar i ull - stort sett heile året. Slik er det når ein bur i gamle, kalde hus med trekk langs golvet... Legg deg til i blogglista mi slik at eg finn tilbake til deg!
Med ynskje om ein strålande dag!