lørdag 22. november 2008

Flere gaver på lur.

Her er gaven til min tante, som er 92 år.
Jeg vil ikke være gammel sier hun, og hun liker og pynte seg.
Når det gjelder handarbeide, så tror jeg ingen slår henne.
Hun lager ting gjennom hele året, som hun selger på messe før jul.
Hun lærer også skolebarn og strikke, på fritiden sin.
Jeg og mine søsken får alltid en hjemmelaget gave til jul.
Hun fortjener dette lille skjerfet, i påfugltekknik, og i deilig bløtt Bris garn


Ja da er det ferdig noen gaver til.

Jeg har strikket votter, som er tovet.

Garnet er kjøpt på Vevstua, som ligger ved Den gylne omvei, på Inderøy.

Det er ganske tynt og deilig, og skifter farge.

Det blir bløtt og godt etter toving

4 kommentarer:

Skautrollet sa...

Så flink du er. Utrolig så mye du får gjort. Men hvem skal du gi alt dette til da??

Nunne sa...

Du så mye fint ..... DE Vottene likte jeg! Er det PLATEgarn du har brukt eller?
Jeg har bladd og bladd, må være ei stund siden jeg var innom deg! Nydelige bilder av himmelen også!
Og mye artig arbeid.
God helg til deg,
fra Nunne.

Solveig sa...

Det "påfuglskjerfet" var nydelig. Garnet passet fint til skjerfet, synes jeg. Prøvde den teknikken for et år siden, men det har ikke blitt noe siden.

Anonym sa...

Herlige votter!

Jeg har kost meg med å bla i bloggen din, du har laget veldig mye fint.